Sunday, July 30, 2006

Underskattat: Korv med Bröd

Coming back to my parents place in Sigtuna, makes me feel like I'm 14 again.
It's like time has stopped.
Yesterday, L had a BBQ party with all her old friends. People that I've hanged out with when I was in high school were there. That's the best thing about summer. It brings people together.
The lovely Swedish summer weather set in already from the beginning of the evening. It literally poured down on us. But that's just part of the charm of the Swedish summer.
One thing that surprised me was the whole fashion thing going on in Sweden. Im not used to the fact that guys are as much fashion victims as girls are here. When I say that 8 out of 9 guys had the same style of sweater with buttons on, Im not kidding. But hey, I got to give them credit for not using the same color.
Already from the beginning, people started drinking heavily. The "nice" summer weather delayed our BBQ, which meant that people were already drunk when the dinner was ready. After dinner, a game of boule was set up. But after 10 minutes, people got bored of it, and started drinking again.
The party finished around 1.30. Taxis were ordered with the destination of Statoil. The usual after party place. I got to say that I miss the Swedish hot dogs.
En grillad med ketchup tack!!
Fell asleep at 3-ish on S's couch. (Doesnt anyone live in Sigtuna anymore?!)

God, It's good to be 14 again.

6 Comments:

Blogger Lisa said...

haha fy fan! ja, känns som mer eller mindre alla vilda fester slutar så för någon.. :) Hur är dubai? Vad gör du där?

6:22 PM  
Blogger Lost in translation said...

Dubai e jätte najs!! Jag gör min praktik där (just nu e jag hemma på lite semester). Har vart där i 2 månader, o kommer stanna tills i December. Jobbar för en marketing events firma. Vi gör events för stora företag, allt från produkt lanseringar, till nya märken som ska lanseras på Middle East Market. Det är riktigt kul faktiskt! Lite annorlunda från Sverige. Mycket mer pengar o bling bling än vad jag e van vid ;) Vad gör du själv?

6:37 PM  
Blogger Lisa said...

Måste säga att det låter sjukt nice! Jag bor för tillfället i Jönköping och pluggar mediekommunikation på högskolan, inte lika bling bling :) men det funkar. Sommaren spenderar jag hemma i Malmö

12:51 PM  
Blogger Lost in translation said...

Henrik.. I can bring you some korv if you want.. men chansen att den e ljummen e ju ganska stor ;) direkt leverans från statoil i Märsta! Inte illa måste jag säga.. kommer tebax till Dubban på fredag natt.. vad har du för planer på lördag?

6:59 PM  
Blogger Lost in translation said...

JO I know.. Lördag ingen så där party dag direkt :) Men nåt lugnt kanske man kan gö.. typ bio, EN drink (observera singular) eller en fika..? kan ju höras på samedi! Vill du ha nåt från Sweden?

4:30 PM  
Blogger Lisa said...

Jag ska precis påbörja andra påret och har som inriktning organisationskommunikation. Innan har vi mest läst basic grejer och visuell kommunikation, medie - och kommunikationsvetenskapens gruinder, politisk kommunikation osv osv haft B-uppsats. vad som kommer u vet jag inte riktigt med jag ser fram emot kriskommunikation!

10:35 AM  

Post a Comment

<< Home